למה כדאי לדעת מה הן אופציות?

אם לא נדע מה הם היתרונות שיש לנו בשימוש באופציות נסתפק תמיד בתשואת השוק. האם זה מה שאנחנו רוצים?
כולם מכירים את המשפט “אין סיכוי ללא סיכון”. רוב האנשים מעדיפים לוותר על הסיכוי כדי להימנע מסיכון.
אופציות הן הכלי היחיד המאפשר לכל אדם ליהנות מהסיכוי בסיכון מאד נמוך, ידוע, מוגדר מראש וכזה שהוא מוכן לקחת. זה כלי מדהים שאין לו תחליף.
 
מה ניתן לעשות עם אופציות?
הרעיון הכללי בשימוש באופציות הוא לאפשר לנהל תיק השקעות בדרך גמישה והרבה יותר מבוקרת וצפויה מראש שתביא להגדלת התשואה והקטנת הסיכון – שניהם באופן משמעותי ביותר.
כמה מהיתרונות בשימוש באופציות הם:
  • גידור סיכונים מלא או חלקי (ע”פ החלטת המשקיע) על מניות, סחורות, תעודות סל, מטבעות ונכסים פיננסים נוספים שנמצאים בתיק ההשקעות. במילים אחרות – ביטוח על תיק ההשקעות מפני תרחישים בלתי צפויים. בדומה לביטוח על רכב.
  • עשיית רווחים משמעותיים בכל תרחיש אפשרי של נכס/שוק עולה, יורד או נשאר ללא שינוי.
  • חשיפה לנכסים פיננסים רבים ומגוונים בעלות נמוכה משמעותית מעלותם המקורית. במילים אחרות – מינוף. שימוש במינוף נעשה ע”י רבים באופן לא נכון מתוך רצון לגריפת רווחים מהירים. שימוש נכון במינוף מקטין את הסיכון לתיק ההשקעות ולא מגדיל אותו.
  • קבלת פרמיה על החזקה של נכסים פיננסים (בדומה לקבלת שכ”ד על דירה, אך כאן על החזקה במניות).
  • אופציות מאפשרות קניית נכסים פיננסים בעלות נמוכה יותר מהמחיר הנמוך ביותר אותו התכוון המשקיע לשלם. במידה ומחיר הנכס לא הגיע למחיר אותו המשקיע מוכן היה לשלם, הוא יקבל  פרמיה על הכוונה לרכוש את הנכס במחיר המסוים.
  • שימוש באופציות מאפשר חישוב מדויק של הסבירות לתרחישים מסוימים, או במילים אחרות: חישוב הסיכון עבור כל רכישה.
  • ע”י שימוש באופציות ניתן להקטין הפסדים בפוזיציה שכבר נמצאת בהפסד, לצאת  Break Even או אפילו ברווח.
אם זה כל כך טוב, למה לא כולם עושים את זה?
התשובה שלי לשאלה הזאת קצת מורכבת.
לכל אדם יש ארבעה רמות מודעות הקשורות למה שהוא יודע:
רמה ראשונההאדם לא מודע לכך שהוא אינו יודע. יש אנשים שאפילו לא שמעו על קיומן של אופציות. הם לא יודעים שהם לא יודעים.
רמה שניההאדם מודע לכך שהוא אינו יודע. אנשים שיודעים על קיומן של אופציות אך אין להם מושג במה מדובר. ברמה הזאת ישנן הפרעות רבות שקשורות לדעות קדומות וחוסר הבחנה בין עובדות לפרשנויות. בשל כך, במקרה של אופציות. בשל המוניטין הגרוע – רוב האנשים לא יתקדמו לרמה הבאה אלא יישארו ברמת מודעות זו.
רמה שלישיתהאדם לומד ויודע. רמה זו דורשת מעורבות, השקעה ומחויבות. היא פחות מהנה ונוחה מכל רמות הידע האחרות ולא כולם אוהבים להימצא בה.  הסיפוק בסיום רמה זו הוא הגבוה ביותר.
רמה רביעית  – ידיעה בלתי מודעת. בדומה לנהיגה ברכב לאחר הרבה מאד שנים. נעשית באופן אוטומטי מבלי לחשוב על כך. זו הרמה הטובה,  המהנה והמתגמלת ביותר.
 
האם אופציות הוא נושא מסובך ללימוד?
נושא האופציות הוא אחד הנושאים המעניינים והמרתקים ביותר בשוק ההון. לימוד מעשי של אופציות אינו נושא מורכב ומתאים לכל אדם. הלימוד המעשי יכשיר אתכם כיצד להשתמש באופציות ויאפשר לכם לדעת כיצד  משתני השוק משפיעים על התנהגות האופציות וכיצד אתם אמורים לפעול במצבי שוק שונים.
למה זה דומה?
כשאתם נוהגים ברכב ורוצים לעקוף, אתם יודעים שאם תלחצו על הדוושה הרכב שלכם יאיץ, ואתם גם יודעים להעריך בהתאם לרכב שלכם ותנאי הכביש אם תספיקו לעקוף.
אתם אינכם יודעים  מה הם החישובים של התהליכים התרמו-דינאמיים בתוך הבוכנות שנעשו על מנת לגרום להן להידחף למטה במהירות הדרושה  כדי לאפשר לכם את התאוצה או מהם החישובים הפיסיקליים של חכוך הצמיגים שלכם בכביש. החישובים המתמטיים נמצאים שם ברקע אבל הם לא מעניינים אתכם.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

נוצר באמצעות מערכת הקורסים של
 
סקולילנד