שאלות ותשובות | מתוך וובינר 11.4.22

משקיעים שמוכרים אופציות ועושים את זה נכון תמיד יהיו ביתרון על אלו שקונים אופציות. יש לזה הרבה סיבות. אחת מהן היא הסיבה שראינו בוובינר: מחירי האופציות הם בכ- 85% מהזמן גבוהים ממה שהם צריכים להיות בפועל. בנוסף – מחיר אופציות כולל בתוכו ערך זמן שנשחק ככל שהזמן עובר. ערך הזמן הזה תמיד יעבוד לטובת מי שמוכר אופציה ולרעת מי שקונה אופציה. וצריך לזכור – הדבר היחיד שאינו מושפע מכלום הוא הזמן שעובר… זה מאד בקצרה.
אנחנו באים מתודעת שפע שבה לא צריך לבחור או או אלא גם וגם. אם אנחנו נהנים מהידע ואנשים אחרים גם יכולים ליהנות מידע פיננסי ולשפר את מצבם הכלכלי, וזה לא בא על חשבון אף אחד – אז למה לא לאפשר זאת?

כן. ישנן פעולות שאפשר לעשות עם אופציות שהמהות שלהן היא ממש כמו חברת ביטוח שמוכרת פוליסות ביטוח.

אפשר למכור אופציה, לאיזה תקופת זמן שרוצים, לפי מחזורי הפקיעה שהבורסה מאפשרת. ככל שהתקופה תהיה קצרה יותר, התשואה והסיכון יהיו נמוכים יותר. אני אוהב לעבוד במחזורים של חודש ימים.

שוק ההון האמריקאי הוא השוק הגדול והמשוכלל ביותר בעולם-  בכלל – ובאופציות בפרט. בשוק הזה תמצאו את הברוקרים הכי טובים בעולם עם מערכות המסחר הטובות ביותר בעולם. משקיעים רציניים פועלים בשוק הזה.

ממש לא. זה מאד תלוי מה אתה רוצה לעשות. יהיו מקרים שתרצה ל”היפטר”, כמו שאתה מגדיר, מהאופציה לפני הפקיעה כי הפקיעה בארה”ב היא פקיעה פיזית. מה זה פקיעה פיזית? אם האופציה מאפשרת לך לקנות מניות והיא פוקעת בכסף – יכנסו לחשבון שלך מניות שתמורתן יצא כסף על מנת לשלם את ערכן לפי מחיר הסטרייק.

אם קנית 10 חוזים לא קבלת כסף כי קנית אותם. אתה התכוונת אולי שאם מכרת 10 חוזים וקיבלת כסף – האם אתה יכול אולי להשתמש בו? כסף הוא כסף. אין לא “סימון”. הכסף שקבלת הוא כסף לכל דבר לעניין. אם אין לפעולה שלך משמעות של הקטנת ביטחונות בחשבון – תוכל להשתמש בו למה שאתה רוצה.

אנחנו לומדים לכתוב אופציות ללא צורך בהעמדת ערבויות. 

ההון ההתחלתי שצריך כדי לפעול באופציות הוא בדרך כלל קטן בהרבה מההון שתצטרך כדי לפעול במניות. אופציות מאפשרות הרבה פעולות מעבר למה שראינו כאן בוובינר. הפעולה שראינו היום היא רק אחת מהאפשרויות. הפעולה הזאת דורשת קנייה של מניות ולכן דווקא היא מצריכה הון יחסית גדול. אבל יש פעולות בהן ההון הנדרש הוא הרבה יותר קטן.

אפשר בהחלט לקנות מדדים אבל התשואה עליהם תהיה בדרך כלל נמוכה מהתשואה שאפשר לקבל על מניות.

זה תלוי בך. יש תלמידים שהחזירו את עלות הקורס בפעולה הראשונה שהם עשו.

נראה דוגמה: קניתי מניה ב – 100 ומכרתי אופציה בסטרייק 100. בסוף התקופה מחיר המניה ירד ל- 80. החודש החלטתי למכור אופציה בסטרייק 90 כדי לאפשר למניה לתקן. בסוף התקופה הזו המניה עלתה ל – 91. המניה שלי נמכרה ב – 90 היות ומחיר המניה בסוף התקופה גבוה מהסטרייק בו כתבתי – 90. אם קניתי ב- 100 והמניה נמכרה ב – 90 – נגרם לי הפסד של 10 במניה. אבל לא לשכוח – קיבלתי כסף על מכירת האופציות.

לא, אבל לרוב המניות ה”ראויות” יש אופציות.

אני ממש לא מתעלם. הסברתי את זה בפרטנות. כל הפסד שיהיה – אם יהיה – הוא הפסד זמני. העובדה שאני יכול להמשיך למכור אופציות כל הזמן ולקבל כסף ללא תנאים מביאה לכך שבסופו של דבר (במציאות זה קורה מהר) אני אעבור לרווח. זה מה שיפה באסטרטגיה הזאת.

הסכום שיאפשר לך לקנות 100 מניות כאלו שיש עליהן אופציות. אפשר גם עם 5,000 דולר. יש מניות כאלו.

מה זה “רקע במניות”?
מה זה “רקע בשוק ההון”?
אני 20 שנים בשוק הזה ולא מסוגל לענות על השאלה הזאת.
מספרים לנו לדוגמה שצריך ידע כדי לבחור מניות.
האמנם?
אם היה ידע שמקנה לך לבחור מניות – היית רוכש את אותו ידע – בוחר מניות “נכונות” – ולעולם לא מפסיד כסף.
תשאל את עצמך למה “המומחים” שיושבים בגופים הגדולים “ויודעים לבחור מניות” עושים סה”כ 5% תשואה ממוצעת בשנה בעוד השוק עולה 30%…
התשובה היא מאד פשוטה:
אף אחד לא יודע לבחור מניות.
הרבה יותר פשוט הוא לדעת איזה מניות לא ליבחור…
מה יפה בעבודה עם אופציות?
שמרווח הטעות בבחירה של מניות הוא הרבה יותר גדול מאשר סתם בחירה של מניות.
תשתחרר מהסיסמאות ששוטפות לנו את המוח.
אופציות הן מקום מאד טוב להתחיל את היכרות שלך עם שוק ההון.
אולי המקום הכי טוב.

קנייה של אופציות נעשית כחלק מאסטרטגיות מורכבות. מי שקונה אופציות סתם כדי להרוויח מכך – הוא מהמר – וברוב המקרים יפסיד את כל כספו. אם הוא יצליח אבל – הוא יכול להצליח בגדול. אבל לא לשכוח – כ – 90% מקוני האופציות בעולם מפסידים כסף.

האסטרטגיה שהראתי לכם היום היא אסטרטגיית פקיעה. כלומר – אנחנו פועלים מפקיעה לפקיעה. אפשר לצאת באמצע אבל בדרך כלל אין בזה היגיון.

תמיד יש משמעות לבחירה של מניה.
אנחנו לא נבחר מניות בתחומים כמו ביוטכנולוגיה שבהם המניה יכולה לרדת פתאום ב – 90% בגלל ניסוי כושל ולא להתאושש משם. נשתדל לבחור מניות שיש מאחוריהן עסק אמיתי עם מכירות, רווח, תזרים מזומנים – פעילות עסקית אמיתית.
ואז נוכל להחליט מה מידת התנודתיות של המניה שאנחנו רוצים לעבוד אתה.
כל זה לומדים בקורס.

במלחמה אי הוודאות עולה. שוק ההון לא אוהב אי וודאות. זה בא לידי ביטוי בתנודתיות גדולה ובגידול בסטיות התקן שגורם להתייקרות האופציות. ומי שיודע לנצל את זה – יכול להרוויח מכך הרבה. בכלל – במצב כזה של מלחמה כמעט ואין אפשרות לפעול בביטחון בשוק ההון בלי אופציות. מי שעושה את זה – פשוט מגדיל את ההימור שהוא עושה בדרך כלל.
הקורס הוא קורס דיגיטלי כך שאתה יכול לצפות בו מתי שאתה רוצה ואיזה מספר פעמים שאתה רוצה. הקורס הוא מאד מאד ממוקד ומכיל 31 שיעורים. חוץ ממנו מתקיימים שיעורים בזום אחת לשבועיים בממוצע. וגם מצורפים הקלטות של וובינרים קודמים.
זו שאלה שאם אתם לא הייתם שואלים – הייתי מציג אותה בעצמי. התשובה לשאלה הזאת היא מאד ארוכה אבל אני אשתדל לצמצם אותה ככל שניתן. הגופים הגדולים לא נמצאים כאן עבורכם. הם נמצאים כאן עבור עצמם. התשואה שהם ישיגו עבורכם לא מעניינת אותם למעט הרצון להיות מעט יותר טובים מהמתחרים – כדי שלא תעזבו אותם. כי את הכסף שלהם הם עושים מדמי הניהול שהם גובים מסך כל הכסף שהם מנהלים. אתם לא מעניינים אותם. כדאי שתפנימו את זה….. אבל כדי להיות הוגן אני חייב לציין עוד עניין. גם אם הם היו רוצים לפעול כך בכסף הגדול שלכם – הרגולציה מונעת את זה מהם. הרגולציה באה לשרת את טובת הכלל – אבל בהרבה מאד מקרים היא פשוט פוגעת בו פגיעה אנושה. למשל הרגולציה לא תאפשר לגוף המנהל כספי ציבור לעשות פעולות שיכולות לגרום לירידה של X% בהיקף הנכסים שלו בשנה – גם אם הפעולה הזאת היא זמנית ויכולה להשיא עבורו תשואה פנומנלית בהמשך. ומה ההיגיון המנחה? מה יקרה אם בדיוק באותה שנה שבה חלה הירידה בהיקף הנכסים יבואו כל המפקידים וירצו למשוך את כספם….? האם אתם מעלים על דעתכם מצב שבו הגוף בו אתם מנהלים את כספכם יבוא אליכם בסוף השנה ויגיד לכם: “תראה – יש קיטון של 20% בתיק – אבל אל תדאג, שנה הבאה הכל יחזור ואפילו הרבה יותר”…. לא יקרה. הכוונה של כל הגופים הפיננסים הגדולים היא להשאיר אותנו בחושך. לתת לנו את התחושה שניהול כסף הוא ל”מומחים” בלבד, הוא “מסוכן” ואתם לא מסוגלים לעשות אותו לבד. כי זה משרת את המטרה שלהם – רווחים עצומים על חשבונכם. לכן כל המערכות הסובבות אותנו לא תומכות בהשכלה פיננסית. ואני רוצה להגיד לכם – אם תעשו מה שכולם עושים – תהיו כמו כולם. עד כדי כך פשוט.
כשמישהו אומר לכם שאתם יכולים לייצר הכנסה בטוחה משוק ההון, קשה לכם להאמין. ואם זה אפשרי – למה לא כולם עושים את זה? אתם יודעים למה? כי ראשית – לא כולם יודעים את זה. המצב האמיתי הוא – שכמעט כולם לא יודעים את זה. וגם אם הם יודעים – הם אולי לא מבינים את זה עד הסוף או חושבים שזה לא אפשרי. הוובינר שלי פורסם למיליוני אנשים. ראו את הפרסום כמה עשרות אלפי אנשים ובפועל הגיעו רק מעט יותר ממאתים. תשאלו את עצמכם מדוע. אבל נניח שהם יודעים וגם חושבים שזה אפשרי. אנחנו כבני אדם – רק בגלל שאנחנו יודעים שמשהו טוב עבורנו – זה לא אומר שנעשה אותו. לצערנו – זאת עובדה. ככה העולם עובד. רוצים דוגמה? כולנו יודעים שספורט ותזונה נכונה יכולים לשנות את החיים הבריאותיים שלנו מהקצה אל הקצה. תשאלו את עצמכם – למה לא כולם עושים ספורט ואוכלים בריא? בפועל – רוב אוכלוסיית העולם לא עושה ספורט ובטח שלא אוכלת בריא.

20 אחוז הנחה

לכל אחד ממסלולי הקורס המוצעים

עד ה-16.4.22 בחצות

ימים
שעות
דקות
שניות

אם יתברר לך שתוכנית ההכשרה לא מתאימה לך, מגיע לך החזר כספי על הקורס עד צפייה בשיעור 10, או עד 14 ימים מיום התשלום – המוקדם מביניהם.

חבילת GOLD

קורס דיגיטלי מלא + תמיכה
  •  
תמיכה
6990
5,592
  •  

חבילת PRO

קורס דיגיטלי מלא + תמיכה + ליווי
  •  
תמיכה + ליווי
8490
6,792
  •  

3 פגישות ליווי והדרכה אישית "אחד על אחד" עם חיים אלאלוף בתוקף של עד שנה מיום הרכישה.

נוצר באמצעות מערכת הקורסים של
 
סקולילנד